søndag den 11. januar 2009

Moster Vita og Onkel Dorte

Nu er vi jo ikke lige typerne, der prøver at gøre det vanskeligt for vores omgivelser, at komme omkring at vi er et par bestående af to kvinder. Humor bryder mange mure ned og vi benytter os ofte af tosserier. 

Så når jeg er Moster Vita.. så er Dorte selvfølgelig Onkel Dorte. I starten gav det sjove ansigtsudtryk hos personalet i f.eks ældste nevøs børnehave, når søs og ungerne af ren og skær vane omtalte os som moster Vita og Onkel Dorte. Og søs måtte jo sige: jo jo i hørte skam rigtig nok. 

De sidste par måneder har Frej jo flittigt kaldt på sin Moster Missa (ja det er jo så mig) - men nu er også onkel Dorte blevet til ord i hans vokabularium. Og det er HERLIGT at høre ham kalde på sin store runde højgravide onkel Dorte. HERLIGT!

5 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Hvor er han bare dejlig.. :-) I min familie har vi en onkel Jørn og Tante Brian.. :-)

Frk. Vestergaard sagde ...

Gravide onkel Dorte - hvor skønt. Her i huset har vi en overtatoveret Tante Åge. Den studser folk altså også over.

Marina sagde ...

Min nevø kaldte mig konsekvent for "monster" istedet for "moster". Jeg elskede det, men moster Missa lyder nu noget sødere.

Vita sagde ...

Onkel Dorte, Moster Missa, Onkel Jørn, Tante Brian, Tante Åge og Monster... sikke en herlig fætter-kusine-fest vi kunne få!!!

hahaha

Louise sagde ...

Hos os er den måske lidt omvendt - Sven og Karl... Karl hedder i virkeligheden et frygteligt langt kvindenavn... Så den kan også forekomme på den omvendte måde :)