søndag den 11. januar 2009

Vi er SÅ klar!



Pusletasken har været pakket siden starten af december!

Bind    - tjek
Newborn bleer    - tjek
Tandbørste    - tjek
Læbepomade    - tjek
Urte-te    - tjek
P-skilt til forruden    - tjek
Vandrejournal    - tjek
Fjørmetøj    - tjek
To sæt tøj til baby    - tjek
Stofbleer    - tjek
Penge    - tjek
Mobil-oplader    - tjek
Spillekort    - tjek
Cd'er    - tjek
Babydyne og sengelinned    - tjek
Prinsessesvøb    - tjek

Derudover skal vi have: kamera, mobiler og mad/drikke.


Vi er SÅ klar - vi mangler bare Krumme.


Reglerne er ændret pr. 1. januar. (= nedskæringer) Så nu er der rigtig mange ting man som nybagte forældre selv skal medbringe til opholdet på fødegangen. Blandt andet tøj og dyne til baby og tøj til mor. Førstegangs fødende får lov at blive på hospitalet i 48 timer. Andengangs fødende sendes hjem efter fire timer. Hvis der opstår komplikationer forlænges opholdet naturligvis. 

10 kommentarer:

Anne/Undreland sagde ...

Åh hvor kan jeg bare godt huske, HVOR klar man går og er til sidst. Man kan faktisk blive mere klar end man næsten selv kan holde ud. Håber der snart sker noget. Jeg er efterhånden også pænt spændt på at se Krumme!

Marina sagde ...

Jeg husker det også tydeligt. To lange, lange uger gik jeg over tiden med begge mine de to første og det var rædselsfuldt. Tid der smuldrede mellem hænderne fordi det ikke rigtigt var ens egen tid og alle de mange velmenene mennesker der spurte om det ikke snart var tid og "jo" havde man lyst til at råbe "det er tid NU!". Men det gode er at når først hun er der, Krumme så er alt den uudholdelige ventetid glemt. Glæder mig til at se hende.

Vita sagde ...

Marian: du er lige på kornet!!!! Hold op hvor folk spørger og har meget festlige forslag til hvordan man sætter en fødsel i gang. Lige fra at skure gulv på alle fire, over amerikansk olie til at sidde på en vaskemaskine der centrifugerer!!

Annie sagde ...

Også jeg gik to uger over tiden TO gange!
Godtnok er ventetiden spændende og - teoretisk set - frydefuld, men overtid er bare så frustrerende og føles spildt ved siden af sig selv.
Håber jeres krumme snart kommer ud og får jeres verden til at skælve - på den fede måde.

Vita sagde ...

Det er sjovt at høre at i alle kan huske ventetiden som noget meget laaaangt og næsten uudholdeligt. Vi har næsten sluppet tøjlerne. Nu kommer hun vel bare når hun kommer.
Det bedste er at i alle bekræfter mig i at det vi går i møde bliver den bedste tid i vores liv!!!!

Anne LO sagde ...

Ja, altså, bare for lige at være træls, men jeg vil forslå noget mere babytøj. De gylper en del de første dage. Også på moderen.

Held og lykke med at få Krumme ud!

Vita sagde ...

Anne LO - Der ryger lige et par ekstra sæt tøj i tasken :-D

Mokken sagde ...

Orv, der fik jeg lige stress, fordi vi ikke har pakket dyne og deslige ned i vores taske... men men... sådan noget stiller svenskerne til rådighed, så det er egentlig bare tøj til mig, der skal tænkes på.

Og så kan min kæreste jo altså køre hjem efter forsyninger, hvis der mangler noget, tænker jeg. Katten skal jo alligevel også fodres lidt indimellem.

Nøørjj, hvor er det spændende det hele - fornøjer mig med at konstatere, at jeg ikke er den eneste i verden, der er sat på vent!

:-)

Vita sagde ...

Mokken: Det er nemlig temmelig rart at vide der er andre i verden der går og tripper. Og venter på at se hvad de har rodet sig ud i. :-)

Bettys blog sagde ...

Aj, skal I selv medbringe dyner???
Hvor er service og komfort blevet af??
Nå, men I er forberedt kan jeg høre. Fortsat god ventetid og god fødsel!