fredag den 16. januar 2009

X-factor og klynkeDanmark

For pokker hvor jeg sprutter af grin når X-factor-audition ruller over skærmen. Det er en lyksalighed af selvhøjtidelige ambitiøse tossehoveder med ørene og selvindsigten pakket ind i Rockwool. Det er jo herligt, at folk tror de kan udgive en plade, fordi de hver dag står en time foran spejlet og skråler i hårbørsten. Eller fordi de altid har MTV kørende.

Det er faktisk også top-morsomt, at i de tre udsendelser er der kun én... som i 1... der har kunnet få mig til at stoppe op og vibrere i hjertet. Én. De fleste lyder jo som noget vi har hørt før. Som en anden. I hvert fald ikke som sig selv. 

Og der hvor jeg kan sprutte helt over af grin - det er når folk bryder sammen udenfor. Det er forståeligt med teenagere, der ikke har en klar fornemmelse af deres egen person endnu - men voksne mennesker... arrrrj... come on klynke Danmark!

Det er jo ikke fordi, jeg synes man skal tage drømmene fra folk. Men helt ærligt - jeg har også altid ønsket mig jeg kunne flyve... ved egen kraft - som en fugl. Der tror jeg nok jeg må blive ved drømmene. Også selv om vi faktisk har både gråspurve og solsorte i haven!

Jeg holder med ham den sidste: ham der storgrinede sig gennem "Ramt i natten". Han havde faneme stil!

5 kommentarer:

Anita sagde ...

Ham grinede jeg sindssygt meget af og med. Han fik jo smittet alle med sit skønne humør :-D

Der har indtil videre kun været to, som jeg har været fuldkommen SYG med at høre mere fra og det var Lucas og hende den lille mørke pige - begge fra sidste fredag.

Fåårk mand, de sang HELT fantastisk og naturligt begge to.

Anne/Undreland sagde ...

Jeg sad og tænkte det samme. Og jeg grinede, og samtidig var det af og til nærmest en lille smule sørgeligt med alle de mennesker, som åbenbart går og har SÅ meget brug for at blive kendte. Hvad er det lige der sker?
Og du har ret, ham den sidste var skøn. Han havde da fat i den lange ende. Den hvor det hele, når alt kommer til alt, alligevel bare er til at grine af.

Berliner brosten sagde ...

Okay, nu er jeg med på hvad x-faktor er og jeg forstår så udemærket jeres fascination. Hernede hedder det "Deutschland sucht den Superstar". Det er princippet fra "american idol". Jeg elsker det! Selvom man i de første runder sgu tit sidder og krummer tæer og skammer sig på andres vegne. Fremdschämen siger vi til det og i pakke med gåsehud, når der kommer nogen der VIRKELIG kan synge - jamen det er jo perfekt underholdning ;-)

Anne/Undreland sagde ...

...Sikke stille her er!
Mon ikke det er fordi en ny lille krumme har set dagens lys?
Håber I alle har det godt, og er bare SÅÅÅÅ spændt på at høre nyt!

mortil9 sagde ...

Ja, man forstår jo godt Blackmans ansigtsudtryk af og til - og hans kommentar fra sidste omgang Xfaktor; at det for pokker da er nødvendihgt at en eller anden giver unge (og ældre) ren besked om hvad de kan og især hvad de så ikek kan! Ikke for at tage modet fra dem men en anelse selvkritik er absolut ikke af vejen...og at der da ikek har været en eneste i deres nærhed der har turdet sige dem sandheden!?!