søndag den 22. februar 2009

Den går altså ikke hos Fru Jørgensen

Tsk tsk
Komme troppende op her tre sølle unger og kun EN udklædt. 

Næh, må jeg nu be om mine himmelblå. 

Hvorfor er du ikke klædt ud? spurgte jeg pigen, der var ældst og stod kækt og sang i sin grimme lyserøde flyverdragt. Fordi jeg ikke kan have noget udenpå min flyverdragt, svarede hun. 

Hvad er du så klædt ud som? spurgte jeg den mellemste dreng, der bar sit almindelige vintertøj og troede det hjalp at have en pistol i hånden. Jeg er klædt ud som en cowboy, man kan bare ikke se det, svarede han.

Nej det skal jeg lige love for , tænkte jeg og undlod at rulle med øjnene. 

Hvorpå jeg pegede på den mindste knægt der stod genert med blikket nede. DER! er en der er klædt ud, jublede jeg og pegede begejstret på den generte dreng,  der var klædt ud som en af de der skildpadder der alle lyder som navnet på en pizza. 

I ved godt det her fastelavn går ud på at være KLÆDT UD, ikke? spurgte jeg. 

Og så stak jeg dem modvilligt et par håndører og DOBBELT til den lille fyr der rent faktisk var i kostume. 

Hvad pokker er det for nogle fantasiløse unger og deres ligeglade forældre. 
Sæt dog i det mindste et skilt om ungen på halsen, hvorpå der står:
HVERKEN MIN UNGE ELLER JEG GIDER DET DER FASTELAVN,
MEN PENGENE ER DA MEGET FEDE
SÅ NU TIGGER JEG BARE!!!

Fnys.

Næh - må jeg be om fastelavn som henne hos Badut!
Der ved man nok hvad det drejer sig om

3 kommentarer:

olines sagde ...

Jeg er tildels enig med dig. Men der kan jo være mange årsager til, at de stakkels børn ikke er udklædt. Livet er ikke altid hvad det giver sig ud for, at være!

Vita sagde ...

Hej Oline
Jeg ved det godt. Jeg synes bare det er sådan en trist tendens at forældrene er så uengagerede. Hvorfor kan man ikke bare klæde sig i sin mors eller fars gamle tøj. Hvorfor er det at hvis man ikke kan få en færdig dragt fra BR - så slipper fantasien op. Det er ligesom om alting bliver så ensrettet og det ikke er godt nok bare at have taget noget skørt tøj på.
Det er jo aldrig børnenes skyld - det kan vi godt blive enige om.
:-)

Marina sagde ...

Kære Vita. Jeg vil også se udklædte børn ved min dør, men mange af kostumerne kan ikke komme uden på fornuftigt vinterovertøj og man køber/laver jo typisk fastelavnsdragter til selve tøndeslagningen der foregår indendørs. I dag regner jeg f.eks. med at få besøg af to mavedansere og en heppekorspige. Jeg har jo set dem i kosumerne og de er meget barmavede så hvis de møder op sådan stikker jeg dem snarere en varm trøje...