torsdag den 5. februar 2009

HUSK!



Altså. Efter anbefaling fra min læge, er jeg hver morgen begyndt at indtage HUSK. 
HUSK er et naturlægemiddel bestående af psyllium-frøskaller (fibre). 
Det skulle være fantastisk mod 
  • Forhøjet kolesterol
  • Forstoppelse og træg mave
  • Irritabel tyktarm
  • Diarré
Da jeg scorer fuldt hus på den liste, er det da bare noget der skal prøves. Jeg er ikke sart. Er god til at sluge piller og har det (næsten) som min mor der plejer at sige: "Jeg kan æde en hundelort, hvis bare jeg ved det hjælper".

De her små bitte skaller opløses i vand eller spises på ymer eller lignende. Jeg drikker dem i kold urtete om morgenen, det tykner sådan helt vildt hurtigt og jeg må sige...

Jeg tror det er det tætteste man kommer på at drikke en vandmand!

11 kommentarer:

Anita sagde ...

Nu tænkte jeg så lige, at det måske ikke ville være en helt ringe idé med lidt HUSK i ny og næ, men efter at have læst din sidste linje, så tror jeg da nok liiige, jeg hopper over. Yddrk :-D

Anne/Undreland sagde ...

Jeg tror ikke du får job i deres reklameafdeling med den anbefaling ;o)

Klidmoster sagde ...

Argh, som en vandmand. Så bliver min planer om prøve det skrinlagt :-)
Jeg er ny i her i "blog-land" og har lige læst alle dine indlæg. Tillykke med datteren, hun er yndig.
Mvh Malou

Frk. Vestergaard sagde ...

Åååh min dybeste sympati til dig herfra. har selv været nød til at tage det stads i en årrække. Og ja - du har ret. Det er lige meget hvad man gør, så bliver det ækelt. Kommer man det i havregrøden, bliver det til beton. Kommes det i væske bliver det til slim.

Men lige et par fif. Min søster kommer det i brødet når hun bager.

Og man kan få husk i kapsel-form. Det er noget dyrere, men så slipper man for at drikke vandmænd

Marina sagde ...

Puha vandmænd er slemme (jeg har faktisk spist en engang i Kina, godt nok krydret, men stadig slem) men de er da at foretrække for hundelorte.

Det lyder som om stadset indeholder naturligt fortykningsmidel så måske du skulle bruge det til budding! Nå så måske ikke alligvel...

Annie sagde ...

Åh, det ér så klamt!
Jeg har også været på "husk"-vognen en kort periode, og husker med gru følelsen af at drikke gele - adr.

At bage det med i brød lyder som en fantastisk idé, det vil jeg ihvertfald prøve, for de er jo sunde, de små umedgørlige skaller.

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hmmm... fik jeg valget mellem at aede en hundelort og drikke en vandmand, saa ved jeg godt hvad jeg ville vaelge, men i det hele taget vil jeg nu helst vaere fri. YDRK!
Jeg haaber gud hjaelpe mig det hjaelper!

Berliner brosten sagde ...

Arj for dusen da - det holder da slet ikke det der! Hvis du skal drikke det oftere, så får du da med sikkerhed besvær med nogle andre ting, oder?
Findes der da ikke andre hjælpemidler til til liste?

MissMuffin sagde ...

Haha..
Loppefrøskaller og hørfrø indeholder en fortykningmiddel, der når det kommer i vand danner en slags slim.
Min mormor fortalte, at da hun var ung og skulle have lokkerne til at sidde, der havde de jo ikke hårlak og gele som idag..
Der lavede de så en omgang klister af hørfrø, smurte det i håret og rullede det op. Efter lidt tid var håret helt stift og holdte hele dagen:)

Vita sagde ...

haha Hulk... tak for alle jeres medfølende ord og gode råd. Både sjove og brugbare!

Klidmoster - velkommen!!!

Anne LO sagde ...

Altså, jeg skynder mig at røre det ud og ned med det i to slurke, så det ikke når at blive til vandmand. Ikke noget med at drikke det langsom - bare ned med det! :-)