søndag den 1. marts 2009

Erna Maries sommerfugle

Erna Marie er seks uger i dag. Prøv lige at sige WROUUUUUM, gider du. Hold op hvor tiden flyver afsted. 

 
Nå, men hun har altså fået den her sommerfugle-uro af bedstefar og bedstemor, da hun kom til verden. Og vi har kombineret den med en spilledåse fra en kasseret uro. Den spiller vuggevisen fra Lady og Vagabonden. Og hun ELSKER den. 
Faktisk har hun i flere uger BEDT om, at få den tændt, når vi skifter hende. Hun drejer sig mod uroen, stirrer intenst på den og knirker alt det bedste hun kan. Når vi så har trukket den op, så tilbedes den med store smil og glad pludren al den tid den kører. 
Der er fire store tykke sommerfugle. Og inde i midten sidder en tyk og glad diktator-orm i et æble og herser med dem på den gode måde. Og det bedste er, at de vender så man kan se dem nedefra. (fås i Askeladen i Århus)

11 kommentarer:

Annette sagde ...

Melder mig på banen som anonym læser - bliver nødt til at give mit besyv med, for de knirkelyde går da lige i æggestokkene ;o)
Hvor er hun bare skøn - tillykke med hende!
Og vil bare lige sige, at Askeladen er en fantastisk butik - en af de ting fra Århus, jeg har måttet lære at leve uden (i hvert fald i så store doser) efter at være flyttet fra byen...

Vita sagde ...

Hej Annette
Velkommen her.
Og tak. Håber ikke din mand giver dig forbud mod at læse her, fordi dine æggestokke larmer!
Askeladen er nemlig GUF!

Marina sagde ...

Å hvor er hun dejlig (mors dreng) hvis ikke det var fordi jeg allerede havde tre børn og alt for lidt nattesøvn ville mine æggestokke også larme. Melodien husker jeg så godt. Vi havde en uro med samme melodi (meget grim og højt elsket). Den var med på hospitalet da min datter var indlagt og blev filmet af fjernsynet. I mange år var det vores lille uro der kørte når de skulle bruge den lyd effekt. Det syndes min datter var vildt sjovt.

Passion Popsicle sagde ...

Hvor er hun bare skøn. Sådan en vil jeg også have. Bare i min egen :)

Det kan i ørvigt oplyses at vuggevisen er skrevet af Brahms i 1868 - og er derfor lidt ældre end Disney ;) (Men det vidste I sikkert godt allerede)

Berliner brosten sagde ...

Ååååårh hvad - hvor er hun lækker! Og de der knirkelyde er da helt fantastiske. Altså jeg har jo svoret, at mine æggestokke skal holde kæw i det her liv, men der kan man da næsten (jeg sagde næsten!) komme lidt i tvivl ;-)

Vita sagde ...

Hej Marina. Det lyder som et lidt anderledes minde i har med jeres uro. Godt at et hospitalsophold endte som et sjovt minde. Må man spørge om hvem, hvad, hvor og hvorfor?


Passion Popsicle: neeej, det anede jeg faktisk ikke. Dorte havde godt tænkt på det. Men for mig eksisterer intet før Disnaey ;-)


Berliner Brosten: hahaha. Kom i bare i gang dernede, så vi kan få nogle flere lækre regnbuebørn :-D

Marina sagde ...

Å Vita der var så meget med de to store og det er ingen hemmelighed men heller ikke noget jeg syndes det er nødvendigt at gå i detaljer med. De er dygtige på hospitalerne og vi er heldige at vi lever i Danmark i år 2008. Det takker jeg livet for hver eneste dag.

Jeg tror iøvrigt folk lærer at grine af det meste. Jeg mødte forældre med frygtelige historier og de kunne også se det sjove og det positive. Det er en af de gode ting jeg tog med mig. Å ja og så at alt det der med hvad man skal for at det er ok (mad på den måde, stimuli på den måde, amme på den måde) sagtens kan vendes på hovdet og være ok alligvel.

Anne/Undreland sagde ...

Utroligt men sandt - at jeg sidder her og er mere eller mindre skeløjet af træthed, fordi min 11 måneders uro er en hård (men skøn!) arbejdsgiver, og ALLIGEVEL bliver totalt skruk af at se og høre Erna Marie. For nu er Lea Amalie jo allerede stor, og allerede på nippet til at kæmpe sig fri når man krammer hende, fordi hun ikke har tid til alt det nusseri. Som om hun siger "hold så op mor. Få dig en baby!"

Så jeg siger det lige igen: NYD HVERT MINUT! Ikke fordi hun bliver mindre dejlig med tiden, men bare fordi den der fantastiske knirkealder varer ret kort, og er så skøn.

...og ja, bagefter kommer der en masse andre skønne aldre, altså. Og når man bliver gammel, kan man måske få lov at sove lidt igen. Og det er heller ikke værst.

Passion Popsicle sagde ...

Nu tillader jeg mig lige at stille det mest irriterende spørgsmål som I sikkert allerede har svaret på en million gange. Hvad "hedder" I i forhold til Erna Marie?

Jeg mener, i min logik må I være mor og mor, men det er jo ikke verdens mest praktiske måde at skelne mellem to forældre på ;)

Fru Lipka sagde ...

Hun er sød og nuttet og lækker og en million andre superlativer, som I helt sikkert allerede har slidt tynde på hende :o)
Dejligt videoklip. Billeder er selvfølgelig gode at have, men det er skægt når man også får deres stemme med.

Vita sagde ...

Anne: ja det er utroligt. Jeg synes det er fantastisk at elske et andet menneske så meget. At jeg hver dag begejstres, undres og glædes. Uhm!
Og det der med at sove. Det kommer jo hurtigt. om et par år ;-)

Passion Popsicle: det er da ikke et irriterende spørgsmål. hvis du vidste hvor meget vi selv har snakket om det. Tror det kræver et indlæg. Snart :-D

Fru Lipka: der er næppe superlativer nok i denne verden til at beskrive vores nye stormforelskelse!