onsdag den 11. marts 2009

Historien der blev væk

En lille emsig afbleget journalistspire, ser for sig hylden over kaminen og sin egen hånd stille Cavlingprisen nænsomt tilrette. Hun ringer på døren til et lille anneks på den gamle frisørsalon i Låsby. En distræt, ludende overvægtig kvinde lukker op. Den ranglede fotograf er ved at vælte ned ad det smuldrende trappetrin, mens han ihærdigt forsøger at zoome ind på kvinden i døren.

Mig: ja?
Journalistspire: Er det dig der er indehaver af bloggen Gok Gokkelok?
Mig: ja?
Journalistspire: Det er MEGET længe siden du har blogget sidst, vi formoder der er sket en HEL masse spændende de sidste fjorten dage...???
Mig: ja?
Journalistspire: Kan du fortælle lidt om alt det spændende der må have holdt dig fra at blogge?
(Man hører Dorte: skaaat... gider du komme med en ren stofble?)
Mig: øøøh ... jaaaa... altså ...Erna Marie er forkølet? Hun....
Journalistspire: (afbryder) Nu tænkte jeg mere sådan på hvad det spændende er der har holdt dig fra at skrive???!
Mig: øh... øøøh... ja vi... eller Erna Marie er jo gået fra nummer 56 til nummer 62 i tøj. Så vi har jo sorteret en hel
Journalistspire: (afbryder) Du har formodentlig været meget optaget af det der har holdt dig fra bloggen, kan du løfte sløret bare en smule?
(Man hører Dorte råbe: skaaaaaaaAT, kommer du med den stofble?)
Mig: huh? øh.... vi har jo lavet invitationer til barnedåb, (glad i stemmen) vi har selv tegnet dem! Men ellers ... vi har fået noget fiskesnøre fra min far til at lave uroerne med. De er nemlig
Journalistspire: cut....... CUT........ CUT!!!!! Sluk for fanden det kamera Henrik. Jeg kan jo ikke bruge det her til en skid. 
(vender rundt på hælen, kameramanden drejer og vrider om på foden.. humper efter, hun hvæser ud mellem tænderne) 
Jornalistspire: (til kameramand) Jeg kan jo ikke bruge det her til en skid vel...
Kameramand: nåeh.. nej... det var vist ikke...
Journalistspire: skaf mig lige nummeret på hende bibliotekaren i Hinnerup, der åd den der selvbiografi om Anders Fogh i ren protest i går.. Det må der sgu da være noget kød på...
Kameramand: (forsagt) øh.. der var en der nævnte at hun er blevet indlagt på mave-, tarm-afdelingen.
Journalistspire: Fuck dig!
(Man ser dem forsvinde omkring hjørnet)

7 kommentarer:

Fru Lipka sagde ...

Ho ho, Vita, hvor jeg grinede! Den lille stakkel. En smule attitudeskift og en kuffertfuld talent er nok på sin plads, før Cavling kan sættes på kaminhylden.

Lotten sagde ...

HAHAHAHAHAHAAAAAAÅÅÅÅHHHHHAHAHA-hiiiiiveftervejretHAHAHAHAHAHAHÅÅÅÅHAA

Næsten som at være fluen på væggen. TAk :-D

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

LOL!

Marina sagde ...

Jeg hulker stadigt af grin. Lige hvad der mangler på sådan en regnvejrsdag. TAK. -- nå ja og så god bedring med pigen og tillykke med de håndtegnede invitationer.

Berliner brosten sagde ...

For dælen da Vita, jeg venter altså gerne, hvis der så kommer sådan et indlæg ud af det! It was fun fun fun!

Anne/Undreland sagde ...

Haaaaaaaaahahaha! ÅhSkønt!

Vita sagde ...

ja ja. grin i bare af lille grå mig med min absolut stille liv. Snøft.

;-)