tirsdag den 12. maj 2009

Fremmedgjort

Nåeh ja - det seminar fik jeg ikke så meget ud af. Det var lige grundlæggende nok. Jeg havde håbet på noget mere. Men hvad pokker. Det var jo en gratis fornøjelse med glimrende forplejning. 

Til frokost kom jeg til at sidde ved siden af en nydelig herre. Jeg prøver altid t få gang i en samtale, så man ikke bare sidder der og føler sig fremmed. men han lukkede ned med korte svar hver gang jeg prøvede. Han var overhovedet ikke interesseret i at kommunikere. 

Værre var det med hende jeg var kommet til at sidde overfor. Jeg prøvede at smile til hende  når vi fik øjenkontakt. Men hun skyndte sig hver gang at kigge væk. Til sidst blev det sgu så markant, at jeg overbeviste mig selv om, at hun var socialfobiker. Der var ingen åbning. Overhovedet. 

Så jeg sad der og kiggede ned i min tallerken for ikke at genere nogen. Og følte mig fremmed. Og ekskluderet. Og synes det var mærkeligt og at de andre var temmelig uopdragne. 

Man er sammen så kort tid til sådan nogle arrangementer. Og det skal bare være en hyggelig afslappet dag. Igennem en halv times frokost kan man vel nok række hånden ud. Det handler jo bare om venlighed. Og velopdragenhed. I min optik. 

Men bassinet udenfor var fyldt med haletudser. Og jeg nåede en kop hyldeblomst ved åen i Århus med en af veninderne. Og jeg fik afleveret bradepanderne vi havde lånt til dåben. Og fejret nevøens fødselsdag med pandekager. Og gå kold med computeren i sofaen. Der er jeg nu. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. Med konen ved siden af. 

4 kommentarer:

Annette sagde ...

Det er mig en gåde, hvorfor folk kan reagere sådan, men jeg ved godt, at nogen har svært med at small-talke.
Der er da også situationer, hvor jeg har det sværere end andre. Hvis jeg føler mig usikker på folk, er jeg ikke så initiativrig. Men normalt snakker jeg glad og gerne. Og er utroligt nysgerrig og interesseret i mennesker omkring mig. Og det er da en mærkelig situation at sidde og spise sammen uden at sige et kvæk...
Godt, at du fik mange andre gode oplevelser ud af dagen.

Vita sagde ...

Hej Annette. Ja dagen endte som den skulle :-)
Det var også bare lidt mærkeligt for et snakkeøre som mig at havne ved TO mennesker der hvert fald ikke havde lyst til det. Næste gang ser jeg mig bedre for!

Hav en dejlig dag

Klidmosteren sagde ...

Ha ha, ja det var en uheldig placering. Bare vent til blogtræffet, så skal du nok få din snakkelyst styret :-D

Vita sagde ...

Malou: Ja for pokker. Du kan TRO jeg glæder mig!!!