fredag den 29. maj 2009

Kattepine

Øv. Da jeg var 50 meter fra mit arbejde, så jeg en nylig påkørt kat i vejkanten. Jeg kunne ikke bære den skulle ligge der. Forstår ikke man bare kan køre videre. Så jeg ventede på en af mine yndlingskolleger og spurgte om han ville gå med ud og bære den ind i grøften, inden den risikerede at blev ramt yderligere. Selvfølgelig ville han det. 

Nu ligger den – stor og flot – i græsset i sikkerhed for hidsige dæk. Desværre var den hverken øretatoveret eller bar halsbånd. Hvorvidt den var chippet ved jeg jo ikke. Men der var desværre ingen jeg kunne henvende mig til. Håber ejerne finder den og får den begravet i baghaven. 

4 kommentarer:

Klidmosteren sagde ...

Argh, jeg fik helt ondt i maven over at læse det. Piv!

Alle katte burde øremærkes! Tænk nu sidder der nogen og venter på deres elskede kat der aldrig vender tilbage.

Fedt at du lagde den ind til siden, så håber jeg at den bliver fundet.

Jeg kan huske hvor hæsligt det var at gå at vente på en udekat der ikke kom hjem. Piv igen!

Knus
Kikært

Vita sagde ...

Malou: Ja det gjorde jeg jo også. Har selv for nylig mistet 2 katte på den konto.

Jeg ved jo ikke om den er chippet. Og ved heller ikke hvordan man finder ud af det og om man kan ringe for at få nogen ud og tjekke det?????

Jeg synes det er så meget nemmere med øremærkning, så kan selv et barn tjekke det.

Håber også de finder den. Det var en stor flot kat. Glemte helt at tjekke om det var en han eller hun.

Jeg ville jo så gerne have ringet til ejerne, så de ikke skulle gå og lede.

Knus

Merete sagde ...

Man kan ringe efter Falck eller aflevere katten til en dyrlæge. De kan begge steder checkke om katten har en chip.
Det kan politiet også
Merete

Vita sagde ...

Hej Merete. Tusind tak. Der er faktisk noget der dæmrer mht. Falck. Jeg kan godt huske det nu du nævner det. :-)