mandag den 11. maj 2009

Mere weekend, tak!

Nu gik det lige så godt med det der weekend. Den var lige så dejlig lang og godt i gang. Og så vågner jeg op og skal på arbejde. Det dur altså ikke.

Jeg vil meget hellere mere af det der weekend, hvor jeg kan fejre ældste nevø med boller og spidermankage. Og hvor jeg kan se uformelige voksne hoppe på drengens ny-samlede trampolin.  Hvor jeg får det skønneste tandløse smil, fordi knægten pt. mangler 3 fortænder. Eller hvor der er tid til at gøre rent så alting dufter og jeg synes det er dejligt, selvom jeg kommer til at nyse og hoste af sæben.

Eller hvor jeg kan kysse min kone, fordi der lige er lidt mere tid end i hverdagene. Eller gå tur i skoven med de to mindste. Erna Marie sovende i barnevognen og Frej med næsen i den danske skovmuld for at tælle skovsnegle. Skovens plettede solskinsvimrende lysegrønne tag - det er lige mig. Her fandt vi ederkopper, fluer, snegle med huse og andet småkravl som har stor værdi når man er 2  1/2. En bænk med indbygget hulning til børns småskatte (som f.eks smukke sten). 


Hvor jeg kan lægge mig når jeg har brug for det, fordi jeg ind imellem bare bliver så umanerlig utilpas. Fordi fysikken ikke kan følge med. 

Tid til at være og trække vejret. Til til at nusse med hende den lille der vokser så forbasket hurtigt. Tid til at regne ud hvordan jeg får lokket marksvampene i Dorte. Det gør man med Beuf Bourgignon. Helt klassisk.



Hvor jeg er omgivet af familie og alt det der gør godt. Hvor tiden er min. Hvor jeg falder til ro indeni. 

Mere af det, tak!

2 kommentarer:

Klidmosteren sagde ...

Hæ hæ, hvor er du snu - så fik du dem alligevel lokket i konen :-)

Vita sagde ...

Malou: jeg er en snedig rad!