fredag den 8. maj 2009

Ohøj - Pak choi


Pak choi - en af de der sære grøntsager, som ikke ved, om den vil være kål eller salat. Sådan en af de der grøntsager, der kan få de særeste udtryk frem i min kones ansigt. Sådan en grøntsag der skal sniiiiges ind i madlavningen. Den er en UDFORDRING er den. 

MEN jeg tager kampen op. Da den overlevede udpakning fra trækasse fra aarstiderne og til køleskabet - udført af konen, så er det vel også værd at give den endnu en chance. Så er det jo bare at finde en opskrift. 

Den fandt jeg på Spis Bedres hjemmeside:
(på linket er den oprindelige opskrift - her under er min udgave, som ikke er så meget anderledes)


Kylling stir fry med nødder og Pak Choi

Ingredienser

4 stykker stegt kylling

125 g ægnudler

olie evt. sesamolie

1 tsk. friskrevet ingefær

1 pak choi

1 håndfuld peanuts

salt, peber

1 spsk frisk koriander


Gør sådan

Pil kyllingekødet i strimler. Kog ægnudlerne i letsaltet vand som anvist på emballagen. Lynsteg det strimlede kyllingekød i lidt olie. Tilsæt ingefær samt snittet pak choi og nødder, og lynsteg endnu 3-4 min., til det stadig har bid. Smag til med salt og peber, og drys med koriander. Server straks med friskkogte nudler

.

MUMS

4 kommentarer:

Klidmosteren sagde ...

Orv, det er lige mad for mig :-)

Jeg har selv lavet noget der ligner til forveksling i dag, dog med boghvede nudler og svinemørbrad.

Fik du gnavet godt i dinoen, eller var det kun Rumpenissen? :-D

Vita sagde ...

Malou - hvor sjovt - ja jeg så det lige på din blog før. Men vi havde jo også fået den samme kasse. Lige nu sidder jeg og kæmper med at finde på en måde jeg kan lokke de der svampe i Dorte.

Det er mest Rumpenissen der spiser dinoer.. jeg er mere til kylling ;-)

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Det er min yndlingsgroentsag. Den er ogsaa god dampet eller stegt let i wokken med hvidloeg og chiliolie. SLURP!

Vita sagde ...

Uhm tina - det lyder lækkert. Det enkle er tit det bedste.