søndag den 7. juni 2009

Bloggertræf i Vejle

ÅÅH! Det var fuldstændig F-A-N-T-A-S-T-I-C (sagt med overgearet Ole Henriksen toneleje)

Men det VAR det altså!


Jeg skulle hente Klidmoster (Malou) og Familiemad (Signe) i Viby. Og jeg havde været sådan rigtig nervøs hele morgenen. Jeg kunne slet ikke geare ned. Jeg skulle møde 6 nye mennesker! 

Det ligner slet slet ikke mig at være nervøs på det punkt. Jeg kan være nervøs for alt muligt andet: transport, spisesituationen, det praktiske. Jeg var faktisk så nervøs, at jeg måtte finde en eller anden form for psudo-beroligelse ved at trække et englekort. De giver altid et kærligt og positivt bud på situationen. Jeg trak det her: 


Det kom til at holde stik! :-)


Malou vidste jeg at jeg klikkede med, for vi havde talt i telefon sammen og det gik som smurt! Men det er jo alligevel noget andet at skulle mødes live. Så jeg var lettere befippet da jeg rullede ind på Viby Torv.  

Men få sekunder efter Malou og Signe havde sat sig ind i min bil, slog Signe en hjertelig favnende skraldlatter op og så faldt jeg bare til ro med det samme og kunne mærke helt ind i sjælen, at det her ville blive godt. 

Malou kunne fortælle at vi kun blev fem. To havde desværre meldt afbud. Øv, tænkte jeg. Det var ikke mange. 

Vi snakkede i et væk hele vejen til Vejle. Så da vi rullede ind i Vejle City sagde Malou: Guud er vi her allerede. 

Vi måtte to kvinder om at parallelparkere den bette Ole (min bil). Tak for det Signe! Vi var et kvarter forsinket. Det er ikke lige den bedste entre. 

Men Newyorkerbyheart (Birthe) og Mariannes mening (Marianne.... tadaaa)  havde fået vinduesplads på La Tasca. Så de sad og tronede da vi kom halsende. 

Og hvor var det bare en fornøjelse. Vi faldt bare i hak fra starten af. Og når man kun er fem mennesker til bords, så bliver det dejlig intimt og vi kunne snakke sammen alle sammen på en gang. 

Jeg blev heldigvis lokket til at prøve en omgang tapas. Med lidt begejstret kvindeligt gruppepres fik vi gearet hinanden op til 7 tapas pr. snude. og det var bestemt lækkert. 

Jeg fik: 


1. Røget okseculotte på ruccola og urtepesto
2. Kyllingespyd med wasabisesam
3. Skiver af kyllingebryst med bagte æbler og karrydressing
4. Honning/chili rejer med citron
5. Gratineret bruchetta med tomat, salsa og oregano
6. Gratineret tærte på frisk salat
7. Svinemedaljon med svampesauce

Rejerne var lidt tamme. Men resten smagte rigtig dejligt. Især culotten, tærten og svinemedaljonen var nammenam. 

Det var dejligt at spise sammen med sådan en flok madører. Jeg synes ikke der er noget der er mere dejligt end begejstrede mennesker. Og hvad jeg ikke lærte om udskæringer og stegning af bøffer og om amerikanske kageblandinger og nedfrysning af frugt. Og hvor har jeg bare glemt det hele igen. Korttidshukommelse det bruger vi ikke her ;-)

Men selvom jeg husker dårligt, så glemmer jeg aldrig et menneske der gør et godt indtryk på mig. Og jeg var faneme i godt selskab. Så jeg håber ikke det bliver sidste gang. Hurra for interessante kvinder, ord der flyder og god mad! 

Tak for en rigtig dejlig dag til Malou, Birthe, Signe og Marianne! 

7 kommentarer:

Anne sagde ...

uden at have været til stede...ved jeg lige, hvordan I har haft det....glæd dig bare til næste gang...for hvis jeg kender Marianne ret..så bliver der en næste gang :-)...det er så skønt at møde blogger irl.

Signe sagde ...

Hej Vita
Dejligt at høre at min latter kan få dig til at falde til ro :-) Har nu også hørt før at det er et af mine mest markante træk...
Og det med bøfstegning skal du nok få lært - bare husk på at den skal begynde at svede :-)
Tusind tak for i går - og jeg vil gerne istemme Malous "det var den hurtigst tur til Vejle, nogensinde", sådan flyver tiden jo, når man er i godt selskab.
Mange hilsner Signe

Newyorkerbyheart sagde ...

Kære Vita!

Hvor er det bare fedt at se, at alle os der deltog, har haft samme opfattelse! Rart at blive bekræftet i at det ikke kun er en selv der har haft det SKØNT :-D

Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har snakket så meget, så kæresten nød, at jeg var helt tavs da jeg kom hjem.......måske han sender mig til blogtræf noget oftere ;-)

Vi må helt sikkert mødes igen!

Knus
Birthe

Marianne's mening sagde ...

Tusind tak for i går Vita. Tak for gode og interessante samtaler. Det nyder jeg :0)

Jeg er så glad for, at vi fik mødt hinanden, og der bliver helt sikkert en anden gang.

Vi ses :0)

Vita sagde ...

Anne: Det lyder sørme godt. Så har jeg noget godt at glæde mig til!

Signe: Du er jo PRAGTFULD! Så jeg kunne slet ikke lade være med at slappe af. Vi ses helt sikkert igen!

Birthe: ja det er helt utroligt. Fornemmede klart at alle følte sig i godt selskab. Det er jo magi! Kan være vi allerede skal planlægge det næste træf. Så ved din kæreste også hvornår han kan forvente at hvile ørene ;-)

Marianne: Ja vi kom godt nok meget rundt. Men det var så dejligt. Fra katte til friskmasseret kødkvæg og fra Låsby til New York. Tror der var ord og historier nok til at fortsætte mange timer endnu!

Klidmosteren sagde ...

Kære Vita

Tusind tak for i går!

Orv, din mad ser meget bedre ud end det jeg fik :-)

Jeg håber at vi snart kan gentage succesen.

Knus
Kikært

Vita sagde ...

Hej Kikært. Det var en god dag! Og jeg glæder mig allerede til vi skal ses igen. Og endnu mere til vi skal til koncert :-D