onsdag den 24. juni 2009

Foreløbig fuldstændig fantastisk ferie


Igår var vi på tur til Århus. Vi skulle jo lige kigge lidt på det der "vandkunst" (Sculpture by the Sea). Vi havde en pragtfuld dag. Jeg var så fuld af energi hele dagen, det var næsten som at være mit gamle jeg. Vi
slentrede fra Tangkrogen til Varna hvor Erna Marie holdt spisepause under et træ. Og så slentrede vi tilbage. Vi så det vi kunne, uden at skulle eksperimentere for meget med hvor terrængående barnevognen er. 


Der var sort af hvide mennesker. Og det viser jo med al tydelighed, at kunst ikke kræver højrøvede bygninger og dyre entreer, men at der sker noget fantastisk, når det bliver pillet ud af de normale statiske rammer. Hvad man så mener om de enkelte kunstværker er jo individuelt. Alle værkerne taler formentlig til forskellige mennesker. Personligt elsker jeg når noget rammer så bredt. Og rammer dem der normalt aldrig ville sætte en fod på et kunstmuseum. 

I starten af 90'erne var jeg særdeles aktiv i en gruppe der hed Croquis Grotesque (dannet af fotograf Steen Andersen). Vi arrangerede i en årrække anderledes fotoudstillinger i de gamle auktionslokaler i Frederiks-gå-gade i Århus. Det var amatørfotografer mellem topprofesssionelle. Det var levende musik, bar, skulpturelle siddemøbler, performance mellem gæsterne, levende lys og magi. Det var en stor succes. Gæsterne nød virkelig, at der var plads til at kommunikere, interagere og nyde tilbagelænet. 

Nok om kunst sat fri! Du kan stadig nå den gratis kunstudstilling langs den smukke århusbugt. Det slutter på søndag. Af sti afsted, Dip Inge!

Jeg var glad og lykkelig da vi kom hjem fra en tur langs det grønblå vand og den smukke høje himmel. Så jeg tøffede en længere tur i Låsbys ligusterkvarterer i selskab med sovende skrubsak. 

Og så nåede vi også lidt bål på den anden side af gaden. På vej hjem høstede vi i bedste heksestil 50 skærme hyldeblomst. De står nu og hygger sig i køleskabet sammen med masser af sukker!!!

I dag har vi brugt penge i Silkeborg. Øverst på listen stod en ny cd-afspiller. Den gamle er stået af efter 10 år. Den spiller kun de cd-er den selv vil. Og vi er ærlig talt ved at være trætte af, at den altid vælger de samme. Så nu må den lade livet. Men den Denon-afspiller vi havde udset os var altså udsolgt. Så må vi jo til Århus. ØV. 

Men vi fik begge nye sandaler og klipklappere og Erna Marie fik EN BUNKE tøj og jeg fik også noget tøj som jeg hev ned lidt i blinde. Tøjindkøb gør mig altid så deprimeret efter jeg er kommet op i fruestørrelse. Det var jo nemt nok da jeg var tynd som en vandrende pind.  Og jeg fik pæoner (fordi jeg plagede - jeg elsker pæoner). Dorte fik to poser ærter og et nougathjerte. Hun er så nøjsom, min elskede. 

Da vi kom hjem med trætte fødder (vores egne, det er ikke en lokal specialitet i Silkeborg!!), var mine forældre i den anden ende af huset. De skulle passe yngste nevø og min søster ville spise dem af med koldskål. Det gør man altså ikke mod voksne mennesker! Så jeg lavede lige 4 prima pizzaer. Så nu har jeg ondt i ryggen og er ikke sikker på jeg kommer fra sofaen, For Dorte er allerede faldet i søvn og snorker. Og hvem skal så hjælpe mig op. 

Nå...... halloooooo.. nogen.....
???

Hm....



....jeg kan da også bare sove her....


3 kommentarer:

Newyorkerbyheart sagde ...

Jeg kommer da gerne lige et smut forbi - hvis der altså er mere af de pizza'er tilbage og du gi'r et glas saft :-D

Det lyder til I har haft endnu en SKØN dag, hvor er det bare dejlig læsning. Dine indlæg emmer af ro, balance og kærlighed.....

Knus
Birthe

Losarinas mor sagde ...

Har lige set , du har "meldt " dig til hos mig :-) Nu må jeg ind at læse hos dig ! Din Datter en godt nok nuttet :-)Og rigtig god ferie !

Vita sagde ...

Hej Birthe
Hov - den pizza er da røget ned for længst. Til gengæld har vi fryseren fyldt med hyldesaft.
Man bliver så dejlig rolig af at holde ferie hjemme.
Knus Vita

Hej Losarinas mor
Velkommen og tak. Ja hun er super nuttet! Faktisk er hun en rigtig nutling hvis der er noget der hedder det. Det er der nu! :-)