søndag den 14. juni 2009

Sådan skal det gøres!

Altså! Man pakker bare unge og barnevogn, dyner og puder og selvfølgelig sit gode humør.
Så kører man ca. 10 minutter og så er man ved Ry Bådehavn. Det er der så også ret mange andre der er. Man køber sine fritter, en burger og en pita. Finder en bænk der er bred nok til at bære to kvinder der har flettet fingre i 11 år. Der indtager man det man kan nå af måltidet, mens vinden suser og mågerne skriger. 


Så vågner barnet og så triller man med resterne af junkfood i æske. (Dorte mumlede noget om at det kunne hun godt bruge til hverdag...)



Der manglede ikke noget. Hverken ænder, blishøns, lappedykkere, måger eller familier med madkurv. 


Så går man ned langs alle bådene og møder sin fætter Per. Og det er vældigt. (Og han ligner min moster i nogle af sine bevægelser og i sin mimik og jeg kan mærke at hun er svær at undvære). 



Man følger trofast hende lækkermåsen i pyjamasbux! Og bliver overvældet af alle de glade gule smørblomster. 


Og så fnyser man da man ser at jorden er levende af gåsebiller. (Smuk bille. Men jeg lider den ikke. Den minder mig om dengang vi boede i stråtækt idyl på landet og hele vores græsplæne var levende af deres bronzefarvede summen. De åd alle vores smukke hybenroser. ALLE!)



Så slutter man med at Erna Marie og Griselotte bliver meget trætte og så kører man hjem. Senere kører man så en tur til Århus for at hjembringe noget indisk mad til sin skat. Og så har hun dækket bord med dug, stearinlys og datter midt på bordet i vippestol. Det kan jo godt være lidt romantisk selvom det er junkfood ;-)

Sådan! Elleveårsdag, slut over and out. Jeg glæder mig til næste år! Og næste. Og næste igen. 

Mit hjerte i dit!

11 kommentarer:

Signe sagde ...

Det lyder da bare til at I har haft den perfekte kærestedag - skønt og tillykke!

Marianne's mening sagde ...

Tillykke med kæresteri-dagen. Det lyder rigtig hyggeligt :0)

Newyorkerbyheart sagde ...

Kære Vita!

FANTASTISK! Du får tårerne og smilet frem hos mig, det indtryk jeg fik af dig som en skøn person (til vores blogtræf), træder i høj grad frem her :-)

Det lyder som en helt perfekt dag - jeg er VILD med pommes frites ;-), hvor er det bare dejlig læsning!

Knus
Birthe

Anonym sagde ...

Man er godt nok heldig, når man har dig til kone og mor. Bliver helt varm om hjertet af dit indlæg. Kærligt tillykke med dagen ;o))

KirstenK sagde ...

Tillykke med 11-årsdagen, ser ud til at være en hyggelig tur...Dejlig pige i har jer...

Vita sagde ...

Hej i to søde, Signe og Marianne: Tak! Og det var nemlig lige det det var, smadderhyggeligt! Helt nede på jorden. Nærvær!

Kære Birthe: Det er da dejligt du røres af mine ord. Det kan jeg godt lide. Og ja.. pommesfrites er ikke lige med romantik. Men de kan godt gå i en snæver vending. Knus Vita

Kære anonyme: *rødme rødme*. Tak. Jeg prøver da at gøre mit til at livet her på matriklen er så godt som muligt. Det lykkes som regel :-D

Hej Kirsten K: Tak skal du have. Du kan tro hun er dejlig. Mere end skøn :-)

Lotten sagde ...

Længe leve langtidsholdbar kærlighed! Og tillykke med jer to!

Klidmosteren sagde ...

Kære Vita

Sikke en skøn dag I havde! Det er så dejligt at læse og se hvor dejligt I har det sammen.

Jeg ønsker jer alle 3 alt mulig held og lykke for fremtiden!

Knus
Kikært

Vita sagde ...

Hej Kikært

Tak skal du have!
Jeg elsker at være en lille familie.
Det er meget bedre end jeg troede det ville være.
Og nemmere!

:-) Vita

Anne/Undreland sagde ...

TILLYKKE! ...Og så har I kærestejubilæum lige præcis 10 dage før Alfa og mig - som dog mødtes året før, og dermed kan fejre 12 år på Sankt Hans dag.

Sikke en dejlig måde at bruge dagen på. Og tak for gensynet med bådebroen i Ry. Den er jeg kravlet i land på mange gange - efter kanoture på Gudenåen. Det er sådan en smuk egn!

Vita sagde ...

Hej Anne: Tak!
Aaaj - så er i et helt år foran.
Jeg har også sejlet kano i folkeskolen. nu er jeg gammel og ikke spor modig. Kan nemlig ikke svømme, men jeg ville så gerne. For når man ligger der i kanoen helt nede i vandoverfladen - så er verden det roligste og mest fredelige sted!
Vi prøver faktisk at finde noget at bo i i Ry.