mandag den 22. juni 2009

Sæt farten ned

Altså - selvom vi ikke laver en skid, så synes jeg allerede den her ferie prøver at rende fra mig. Vi har allerede slidt tre dage op. 

De to første dage havde vi slow-rengøring. Med gulvvask og det hele. Det tog halvanden dag. Og nu er her allerede beskidt igen. For jeg havde lige energi til at lave mad til vores elskede naboer (min søster og svoger). Det lykkedes os at fortære 19 styks gratinerede tortillaer med krydret oksekøds/spinat/gulerodsfyld! 4 voksne og en knægt på 2. Det var en succes. Med tzatziki på. Og til. Og under. Og salat med nypillede ærter, æble og honning/chiliristede solsikkekerner. 

Den store knægt smagte en enkelt bid tortilla, spyttede det ud på tallerkenen og bad om en rugbrød med spegepølse. Hehe. 

Nu står der en opvask fra helvede. Og transformeren til helogenspotsene over vasken er brændt sammen (adw! det lugter) så man kan ikke se at vaske op. Den må stå til i morgen. Det huer ikke Dorte. Hun kan bedst sove når bordet er ryddet. Måske er det derfor hun ikke snorker. Hun og lille er gået i seng for længst. Hun er min prinsesse og i morgen når hun vågner, er hun gul og blå på sjælen, fordi hun har sovet dårligt pga. opvasken. Mon ikke det kan kureres med et kys?

Jeg sidder bare her i skumringen og forsøger at strække ferien lidt. 

Er spændt på hvad morgendagen bringer. Vi vil forsøge os med noget kunst ved havet. 

Er der nogen der vil aftage en møgirriterende kilde-flue. Har hørt at danskerne donerer mere til nødlidende dyr end til mennesker i nød. Så hvis der er nogen der trænger til at gøre en heroisk biologisk indsats, så sig til!

Nå.. for sent. Der var fluesmækkeren. Godt man kun er buddhist, når det lige er det, der er smart!

3 kommentarer:

Newyorkerbyheart sagde ...

*LOL* Jeg er så vild med dine indlæg, fordi du kan noget med ord og så kan du få mig til at smile :D

Jeg er sikker på at Dorte's humør kan kureres med et kys.....

Det lyder til at være en SKØN aftensmad, ikke dårligt at være gæst hos Jer - jeg har lige spist morgenmad, men blev sulten igen af din madbeskrivelse :-)

Knus og hav en FANTASTISK dag
Birthe

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hvis ikke man maa slaa krapyl ihjel som buddhist, saa bliver jeg det altsaa aldrig. Det bliver jeg i grunden heller ikke allivel. :)

Vita sagde ...

Hej Birthe
Åh det er da lykken at få nogen til at smile og så lige oven på morgenmaden!!!
Dejlig dag til dig også!

Tina: hehe, nej det er ikke nemt at overholde. især ikke når det er flue- og myggesæson!