torsdag den 9. juli 2009

Burger-Queen

Må jeg præsentere Hovedgadens burger-dronning:
Det er mig :-)



Burgeren på billedet:

Ristet stor burgerbolle (skæres over så den også ristes indeni)
Bähnke burgerdressing på begge bolle-halvdele
En stor hakkebøf stegt i olivenolie. Krydret med salt, peber og røget paprika 
Et lag tyndt skåret agurk
En god håndfuld blandet baby-salat
En god håndfuld revet gulerod
Løgringe
1/2 avocado i skiver
4 skiver Apetit-agurker

Værsgo at spis!



Tips!
Burgere er IKKE scoremad. Jeg har aldrig set nogen se bare en lille smule erotiske ud, mens de bider af en burger der smider tomater og sure agurker ud af den modsatte side. Eller efterlader store klatter dressing i mundvigen og på kinden. Nej vel? Det er der ingen der gider glo på, før man ligesom er blevet et temmelig sat par der alligevel prutter, bøvser og tisser for åben dør. Husk det nu, når du inviterer din helt nye date ud at spise. 

Men det smager dejligt.

11 kommentarer:

Newyorkerbyheart sagde ...

Hej Vita!

Det smager nemlig dejligt, når de er vellavede og det kan jeg se at du kan, så jeg vil gerne forbi "Burger Queen" hvordan er åbningstiderne?? :-)

Glad for at se at du er en af dem der også rister bollerne indeni, sådan skal det nemlig gøres (efter min mening i hvert fald)

Godt at se at det røgede paprika kommer i brug, hvad synes du om det?

Knus
Birthe

Karen sagde ...

Godt man ikke skal ud at score så, for jeg elsker burgere og den der version skal da vist afprøves en dag :)

(Åh nej, vi er det der par der allerede er satte inden vores første bryllupsdag)

Losarinas mor sagde ...

:-)

Vita sagde ...

Kære Birthe

Burger Queen - special open for you my frrrriend!

Hr i huset er det som regel Dorte der står for forslag til detaljerne. Og det er hendes klare anbefaling at riste bollerne indeni også. Og jeg må jo bøje mig i støvet. Det bliver så meget bedre!

Hmmm.. tjoe.. det er jo noget kraftigt i smagen det der røgede paprika. Til burgerne var det perfekt. Men jeg tror jeg skal være varsom med hvad jeg bruger det til her i huset.

Intet over karry ! ;-)

Knus Vita

Vita sagde ...

Hej Karen

Du er bare såååå sat!
Og det er skønt ikke?
Så svin i bare med et par herre-burgere!

Julia sagde ...

toppen!

Newyorkerbyheart sagde ...

Hej igen Vita!

ja du skal ikke smide om dig med det røgede paprika, et nip rækker langt og derfor holder sådan et glas også rigtig LANG tid :-D

Jeg kommer helt sikkert forbi Burger Queen en dag........ og hils Dorte og sig at hun har god smag, for det er præcis sådan de skal serveres :-)

God weekend til Jer alle 3 og knus herfra
Birthe

Klidmosteren sagde ...

Wee, ja tak - 2 med det hele! Du er i sandhed Burger Queen :-D

Knus
Kikært

Vita sagde ...

Jeg rocker for vildt.
Og kaster rundt med den røgede paprika
weeeeeeeee

Berliner brosten sagde ...

Din definition af et sat par er perfekt! At tisse for åben dør, haha. Alle roser din burger og den ser godt nok også herrelækker ud, men jeg vil hellere lige kommentere din tegning. WOW! Hvilke talenter slumrer her? I like it!

Vita sagde ...

hej Berliner

Talent ligefrem?? Hehe
Tak - jeg har i hvert fald min egen ubehjælpelige stil!