søndag den 2. august 2009

At sidde

video

Erna Marie update: sidder selv uden støtte på gulv, i barne- og klapvogn og i TripTrap stolen. Synes det er in at brumme som en kaffemaskine der trænger til at blive afkalket. Tungen lige i munden. Er kommet på venteliste hos 1. prioritet dagplejemor. Spiser havregrød (mener i nu også det?), risgrød (UHM) og kartoffelmos (kan ædes - bedst med broccoli). Er ikke meget for "mad med klumper i". Synes det er mægtigt at lave bobler med munden fuld af mad. Kan sutte på et æble som hun selv holder, med begge sine små tykke hænder. Kan endnu ikke trille bevidst - men er hele tiden SÅ tæt på. Snakker med fluer! Og griner glad til Sanne (Storebæltsreklamerne) på TV. Spiser stadig det meste mad fra sin moar. Leger tittebøh rigtig meget og elsker at gemme sig under tæpper og puder. Har begge mødre travlt beskæftiget med slip-og-samle-op-legen. Sover lille smule mere end hun plejer. Gør dog alt hvad hun kan for ikke at overgive sig til Morfeus. Åh nej, nu skal jeg sove.. så brummer jeg eller synger, for så falder jeg nok ikke i søvn. Sover stadig mellem mor og mor i dobbeltsengen hver nat. (håber i det mindste jeg får eget værelse inden jeg skal konfirmeres)

3 kommentarer:

Newyorkerbyheart sagde ...

Kære Vita!

Spændende at følge sådan et lille menneskes vej til at lære og opleve - og hvor går det hurtigt :)

Hun er sådan et kært lille barn, men hvordan kan hun blive andet med de forældre - eller jeg har jo kun mødt dig - men sikke et indtryk....

Knus
Birthe

Anne/Undreland sagde ...

Årh, hun er så skøn!

...Og så lille var vores krudtmås også lige for lidt siden, og nej hvor går det altså bare stærkt. Og ja, jeg lyder som en gammel tante, men kan ikke gøre for det. Det er for vildt.

Det gode er, at de bliver ved med at være dejlige. De bliver bare sværere at fange!

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hun er da bare saa kvalmendes soed, den lille dukke. Tak for synet. :)