søndag den 6. september 2009

Jeg er deprimeret

Eller ikke helt... endnu. 
Men jeg har i hvert fald fundet lysterapilampen frem. 
Og beder så inderligt til at den virker. Hurtigt. 
Jeg er menneskesky og tudevorn. 

Jeg skal bare lige huske at det ikke er mørk mørk vinter endnu. 
Men at MIN årstid lige er begyndt. 
Efteråret. Med klar himmel og skarp lugt af muld. 
Stubmarker der skinner af guld i lav sol. 

Jeg udsætter lige det der vinterdepression. 
jeg er alt alt for tidligt på den. 
Mon jeg er mærket af klimaforandringerne?

9 kommentarer:

Newyorkerbyheart sagde ...

Kære Vita!

Håber at du kan nyde efteråret og suge så meget sol til dig som det er fysisk muligt - måske det hjælper lidt :-)

Knus
Birthe

Vita sagde ...

Tak Birthe.
Nogle gange skal jeg lige tage mg selv kærligt i nakken og ikke hænge fast i sørgmodighedens sumpe. Jeg er heldigvis af natur en korkprop, der altid søger overfladen. Så jeg hænger sjældent fast alt for længe.

Knus

Pernille sagde ...

Det gode vejr, det med den klare himmel og frostlugten, er her heller ikke endnu, og der er grænser for hvor meget regnvejr og tunge skyer man kan holde til.

Newyorkerbyheart sagde ...

Thank God for that :-)

Karen sagde ...

Det er bare fordi årstiden skifter lige nu. Det kræver lige lidt tilvænning så kører det igen (om ikke andet så indtil vi skal stille om til normaltid igen og ens indre ur bliver fucket)

Sådan er det i hvert fald for mig og jeg håber du lige straks kommer ud og indsnuser efterårsluft og bliver glad helt ned i tæerne

Tina - omme i London aka teeweewonders sagde ...

Hulens, min veninde lider saa skraekkeligt af samme aarsag. Kan den lille laekre Erna Marie ikke aflede din opmaerksomhed i de knap saa lyse maaneder? :)

Marina sagde ...

Puha. Sådan har jeg det også i disse dage og jeg er ellers helt tosset med efteråret og faktisk ok med vinteren. Tror du vi kan give en eller anden virus skylden? Min søn har den arveste hovedpine og lægen hævder det er influensa. Hvis hovdepine kan skyldes en virus kan tungsind vel også. Du må have husinderen og den smukke lille knirktrold til at danse dig glad.

Lotten sagde ...

Årh Vita, det lyder ikke rart. Jeg har været der selv, men prøv at spise fiskeolie, det gør virkelig en forskel. Og ellers kan jeg anbefale Calmigen. Og masser af motion.

Vita sagde ...

Tak for jeres søde tanker.

Jeg lover jer at både lysterapilampen og min personlige lille lykkepille ErnaMarie hjælper på humøret.

:-)