tirsdag den 3. november 2009

På to hjul, på to ben og så til hest

Jeg har fået ny cykel! Eller Erna Marie og jeg har.  For når Dorte starter på job igen til december, så skal hun jo have bilen. Så i dag er jeg cyklet til og fra arbejde første gang. Det var cyklistisk vidunderligt. Og hårdt. Og jeg har ondt et helt personligt sted!!! Men det var overkommeligt. 11 km hver vej. Det skal nok blive godt!



Erna Marie update: Kravler på livet løs. Hurtigt. Rejser sig op ved alting og går sidelæns rundt ved alt, der kan holdes ved. Er i skuffer og skabe. Åbner og lukker døre. Hviner af fryd. Vælter. Slår sig. Græder. Bliver sur. Hjælper med at ordne vasketøj. Har fået sin fjerde tand. Er snotforknølet. Igen. Giver sine mødre bløde krammere. Laver kysselyde og kyssemund i en dejlig uendelighed. "Hopper" når man siger HOP HOP. Cykler med benene når man siger cykle cykle. Forstår ord som mor, sommerfugl, hej, mad og vand. Elsker at danse med begge mødre. Finder og gemmer sovekaninen under dynen når vi skal sove. "Læser højt" af bøger og postkort med sådan en monoton brummestemme (ligesom mor Vita gør når vi skal sove). Er stadig fuldstændig vild med tv-reklamer. Kan gå helt i stå når der er en reklameblok. Og ve den der går ind foran fjernsynet! Åbner og lukker sin lille hånd på den der vinkeagtige måde, både når hun vinker og hvis der er noget hun gerne vil have. Growler stadig og siger rigtig tit BUUUUBAAAAAAAH! Hvad det så end betyder. Nogle gange siger hun en lyd der minder om mor. Det kan vi i hvert fald hurtigt overbevise hinanden om. 


video
Nu skal jeg lige vise hvordan man hurtigt tømmer en skuffe!

video
Erna Marie potpourri.

video
Reklamejunkie 
(hold kæft hvor jeg lyder som min søster)

5 kommentarer:

Klidmosteren sagde ...

OMG! Der er kommet knald på skrubben. Det må kræve et øje på hver finger at følge med der :-)

Hun skal nok blive en god forbruger, så interesseret som hun er for reklamer.

Uh, jeg syntes at du er sej. Det kræver sin kvinde at cykle 11 km hver vej. Et godt råd til smertefrie 'lady-parts' på cykel: gelésadel! Den koster lidt knapper, men der er som at sidde på en stor vingummi :-)

Knus
Kikært

Lisbeth sagde ...

Hun er da for dejlig :-) Misunder dig din cykletur. Mine 2 minutter til arbejde, er ikke helt nok til at blive blæst igennem - og nej, jeg tager ikke en omvej så :-)

MieMokken sagde ...

Gisp! 11 km... hver vej! Du er godt nok sej, du.... og så lige midt om vinteren! Er behørigt imponeret!

Det er jeg også over min lille "svigerdatter" :D Hold da op, hun rykker, hva. Og ja, det er sjovt, som de ser ud til at følges godt ad, vores to rollinger :-) Man har jo ikke et roligt øjeblik - men heller ikke et øjeblik uden nye fantastiske hændelser, lyde, udtryk og evner. Det er en rejse - og en fantastisk en af slagsen!

Oh nydelse :-)

Signe sagde ...

Flot klaret med de 11 km, det er sgu sejt! Der er nu ikke noget som en ny cykel, de rkan give en lyst til at fræse afsted.
Da min ældste var i den alder var hun også ekspert i at tømme en skuffe på tid - desværre var det den vi havde poser med nødder, ris o.l. i, så der skulle tit fejes op efterfølgende :-)
Det er nu en sjov tid, fordi de rykke SÅ hurtigt!

Den store kusine fra Glostrup sagde ...

Uhh hun går altså lige i æggestokkene den lille skønne bandit :D