onsdag den 20. januar 2010

Øvelse gør mester

Dorte griner nogle gange af mig, når jeg har givet Erna Marie tøj på om morgenen. Så kigger hun kærligt på Erna Marie og siger: "Nåh, det er nok far der har givet dig tøj på i dag".

Hun mener åbenbart mine mandlige hormoner tager lige lovlig meget over på det punkt, og at barnet derfor ikke altid er lige chikt, når vi afleverer hende hos dagplejen.

Så nu har jeg lige øvet mig. Har haft al Erna Maries tøj ude på gulvet og helt selv sammensat fem sæt tøj til de næste dage. Så nu føler jeg mig lidt mere mor.

5 kommentarer:

Line sagde ...

Hihi, hvor er det altså sødt og sjovt at du har gjort dig sådan umage med at finde tøj der passer. Sådan tror jeg altså også der findes ihærdige fædre, der står med tungen lige i munden og koncentrerer sig om at leve op til mødrenes krav til farvematch osv. Jeg var en af de storslemme da mine børn var mindre, og fattede slet ikke at min mand hverken kunne se forskel på farver eller på pletter. Først da han resignerede totalt begyndte jeg at øve mig i at bide mig selv i tungen når han havde klædt ungen på i forskelligt farvede sokker, brun trøje med pink hagesmæk og den slags. Ungerne overlevede det sjovt nok og selv om det stadig gibber i mig, så holder jeg mig på måtten så længe det ikke drejer sig om ketchupstriber ned af maven!

Marina sagde ...

Ha det er vist en klassiker at forældrene ikke er helt enige om hvad der passer sammen og nu om stunder hvor det ikke bare er færdige sæt men ting med forskellige vilde retromønstre der ikke lige skriger "vi er et par" er det vanskeligere end nogen sinde. Hos os er det en mindre katastrofe hver gang min mand har lagt tøj på plads i skabene for han bytter konsekvent rundt på det hele så ingen kan finde deres tøj og vi kommer for sent ud af døren. Man skulle ellers synes det var muligt at se forskel på størrelse 4 og størrelse 10 og på drenge og pigetøj (for slet ikke at tale om mor tøj...) men det er åbenbart slet ikke så nemt.

Vita sagde ...

Ja det handler vel i bund og grund om at få plads til at få lov at prøve på sin måde.
Jeg synes bestemt jeg er blevet bedre. Og det har hjulpet at det er mig der har "morgenvagten". Så nu ved jeg lidt bedre hvad barnets garderobe består af- og så gør det jo det hele lidt nemmere.

haha. Marina. Sådan ville jeg sikkert også være hvis jeg havde flere børn. Jeg er knap så detajleorienteret. Men Dorte er god til at give mig pejlemærker jeg kan styre efter. Så vi finder ud af det. Og elskebarnet er så lille at det eneste der er vigtigt for hende er at tøjet er godt at tumle i.

Prophecy sagde ...

Tænker umiddelbart, at det er ok at være 'far' i dagens påklædning. Så længe det er tørt og varmt? (og rent).
Fedt i bruger udtrykket far...he he
Vh en ny på din side

Vita sagde ...

Hej Prophecy. Velkommen til. Jeg er faktisk blevet helt god til det allerede. Og modig. Laver nye kombinationer. Og fruen er stolt af mig. :-) Så gør det ikke noget jeg er lidt far-agtig ind imellem.